Köksinspiration

När jag och M flyttade in i vårt nya hem renoverade vi (läs Marcus) i det stora rummet. Nu är det kökets tur att bli fint. Just nu är allt mest en enda röra, men det kommer att bli superfint. Det finns så mycket härlig inspiration på nätet...

Sessan Selma

I lördags fick jag och M finbesök från Slättåkra. Söta prinsessor. Det är inte bara lillsessan Elsa som växer så det knakar. Selma har blivit en stor flicka.

Inspiration from Barcelona

Regnet fortsätter att ösa ner. Jag vill ha tillbaka våren...

LINDA

Igår hann jag inte ens sätta på min dator... Så nu på morgonkvisten passar jag på att även här säga grattis till min underbart fin vän Linda som fyllde år igår. STOR grattiskram till dig!
I tisdags sågs vi senast:

img_6320 (MMS)
bild från miala.blogg.se

EAT PRAY LOVE

För ett par månader sen läste jag boken "EAT PRAY LOVE". Perfekt bok efter examensarbetet. Sen gjordes boken till film och den bestämde jag och systern min för att se. Det var ett tag sen filmen kom ut på DVD men vi har inte fått ihop det förrän nu. Men ikväll så intod vi soffan hos Evelina och Johan. Med te och glass. Mysig film. Vacker film. Tjejfilm. Om att hitta balansen i livet. Meningen med livet. Att äta god mat! Såklart var Julia Roberts både bra och vacker! Och jag blev riktigt sugen på att resa till både Italien och Bali...

Natti!

Syren

Ojojoj vad jag jobbar denna veckan! Och det känns måste jag erkänna. Men heergud, jag har ju semester i år... Start v. 29! Nu ska jag i alla fall ut på första promenaden på en månad. Jag känner mig som en uppblåst, jäst och dallrig degklump så det ska bli helt underbart. Extra trevligt när Elina gör mig sällskap. Igår var Linda och Mia hos mig efter jobbet. Vi åt äggamackor, drack te och gav oss ut för att plocka syrener. Så vackra blommor. Nu är hemmet fullt av syrener i tre olika färger ochde det doftar underbart i lägenheten!

den fina skålen är från tilia trädgård

styleby

Första numret av STYLEBY var ett trevligt, nytt magasin tycker jag. Har ännu inte hunnit bläddra i nr.2. Det får bli kvällens läsning!

acetaldehydsyra

Oj, oj! Det kändes verkligen i kroppen att det var utgång igår. Jag brukar aldrig må dåligt dagen efter, men min lever är ju inte riktigt som den ska, i kombination med medicin och en hel del bubbel och pink drinks... SÅ med tanke på det har jag nog mått som jag förtjänar. Men efter en sovmorgon, pink puke och en pizza med Evelina, mor och far och Elina så mådde jag finfint igen!

Jag samlade energi för att ta tag i mitt växade problem... Efter att inte orkat med någonting mer än att gå till jobbet och sova ungefär, så har jag helt tappat kollen på mina grejer. Jag har ibland lite organiserad oordning, men det har under sista tiden förvandlats till oorganiserat kaos. Kläder överallt i hela lägenheten, min lilla walk-in har sett helt förfärlig ut. Så jag tömde ALLT och började sortera, , slänga, vika och hänga in på nytt. Och nu är det inte så mycket kvar. Hade dock behövt en större walk-in för att det skulle bli helt perfekt...

bilder från emsedge.freshnet.se

The Perfect Party 2011

Igår var det dags för The Perfect Party 2011 på Mårtensson. Jag och Elina smygstartade med lite vin hos mig innan vi cyklade för att plocka upp Evelina. Förfest hos Anna i hennes nya mysiga lägenhet. Så kul att träffa alla kompisarna. Jag har ju inte varit så social på sistone... Vidare till Mårtensson där härligt rosévin och snittar väntade. Kul att träffa Hillevi! Utlottning av priser där Anna var snyggaste modellen =), bubbel och pinkdrinks. Och såklart lite helium! Toppenkväll med andra ord!

Inspiration from Barcelona

Vaknade klockan nio. Solen skiner. Nyhetsmorgon och hallonsmoothie till frukost. Bra start på dagen.

Vykort från Park Guelle

Ännu ett vykort från ett av Gaudis mästerverk. Park Guelle är en park på pelare med en lång soffa och en underbar utsikt. Absolut värt ett besök om du ska till Barcelona.

Vykort från Casa Mila

Under resan i Barcelona besökte vi ett av Gaudis bostadshus. Ett hus med magisk takterass!

The Perfect Party

Härligt. Planerna för lördag är spikade. Om det blir lika trevligt och lika mycket helium som förra året är jag nöjd! Ska bli kul att träffa er tjejer!

White

Igår var jag kvar sent på jobbet för att färdigsälla barnens dokumentationer. Heeeelt slut när jag kom hem. Och nu ligger jag i soffan och hade nog nästan kunnat sova för natten. Väldigt trött med andra ord. En fika med Mia och Linda och sen lär jag somna gott. Det är i alla fall fint utanför vårt hus. Trädet blommar för fullt! Det är så vackert och luktar underbart.

2011-05-16

Idag blev det återigen en tur till Spenshult. Mina blodvärden har skjutit i höjden så det är inte konstigt att jag känner mig lite trött. Träffade även min sjukgymnast som knäckte lite i ryggen, masserade och peppade mig! Det är mycket bättre än påskveckan, men ännu lång tills jag kan springa 5 km igen... Men det är skönt att det går åt rätt håll!

Efter Spenshult kom dagens höjdpunkt. Jag hämtade sötaste Stella på förskolan. Åh, en sån gobit! Vi har myst, byggt med klossar och druckit mjölk. Marcus är fortfarande lite läskig men så fort pappa kom och hämtade fick Marcus en blöt hejdåpuss. Nu ska jag upp till hennes lika söta mamma!

Vykort från La Sagrada Familia

Jag har aldrig tidigare varit i en stad där en enda arkitekt har satt sin prägel på en stad som Gaudi. MAKALÖST!

Besöket i La Sagrada Familia var MAGISKT!:

Fullspäckad!

Från Långaryd till stan. Efter att fått fikabesök av mormor och morfar och "finnarna" var det att svira om snabbt som ögat för att redan klockan två vara på kalas i Båstad. Fina Mayas 30-kalas var en toppendag/kväll. Kalaset hade italienst tema och startade med en riktigt underbar buffé. Sååå mycket gott att smaska i sig att jag som var chaufför inte ens saknade vinet. Och min lycka var total när Riccardos glassbil kom lagom till desserten. Så himla gott, trots det usla vädret. Kalasandet fortsatte ända till natten. Ibland är det spännande med kalas där man nästan inte känner en endaste kotte. Här kommer lite pics!

Tack Maya för ett toppenkalas!

Fullspäckad!

Fredag:
Ordet fullspäckad får beskriva min helg. Direkt efter jobbet i fredags tog jag bilen till Långaryd. Finska släktingar på besök, så det var kalas hos mor och far. Mamma hade som vanligt lagat underbar mat. Därefter blev det kubb-match, Sverige mot Finland och en massa mys med småkusinerna.

Barcelona - Day 4

Sista dagen i Barcelona - såklart ville vi stanna lite till. Det finns ju så mycket att se i staden. Eftersom vi hade så bra flygtider hade vi mycket tid att utforska staden ytterligare några timmar. Vi började med ett besök i catedralen, maffig men inte lika häftig som la Sagrada Familia. Sen tog vi en taxi för att ta en titt i Gaudis hus -Casa Milà. Absolut värt ett besök. Sen tillbaka till de Gotiska kvarteren för att sitta på "vårt" torg. Sen åt jag såklart en sista glass på "vår" glassrestaurang. Vi tog en snabb titt på Plaza de Cataluña innan vi hoppade på bussen till flygplatsen. Jag är sååå nöjd med resan! Kommer absolut besöka denna underbara stad igen!

Barcelona - Day 3

Dag 3 i Barcelona bjöd på perfekt shoppingväder. Vi startade dagen med en taxi till ett stort shoppingcenter där vi shoppade loss på Primark. Där finns allt från botten till toppen. Och där fyndade vi alla tre en hel del. Vidare in till stan till där vi gick till en tradtitionell Tapas-bar där vi åt resans godaste lunch. Så trevligt när man får peka och plocka och äta en massa delikatesser. Helt galet tempo! Shoppingen fortsatte på Zara, HM och Bershka. Sen gick vi till ett mysigt fik för att vila lite. Hem för fixning och ut på god restaurang. Ja, du förstår att vi har ätit och druckit en massa gott. Och såklart avslutade vi även denna dagen med glass!

Barcelona - Day 2

Dag två i Barcelona fortsatte att bjuda på underbar sol. Efter en god frukost på hotellet gick vi genom de Gotiska gränderna till HM där Evelina skulle köpa solglasögon. Där fick hon ligga och vila, inte alltid lätt att vara gravid! När Evelinas blodtryck var bättre tog vi oss vidare till La Ramblan där vi shoppade lunch på en gigantisk saluhall. Så mycket mat! Taxi till beachen där vi åt, njöt av solen och drack Cava =). En promenad vid hamnen och hem till "vår" glassbar. En kaffe/cava på ett litet mysigt torg. Hem och fixning. Skönt att ha mamma som personlig reseledare så man slipper leta efter guldkorn i staden. Vi gick till ett stort torg med en massa uteserveringar och åt där resans godadste middag! Mumma! Inte konstigt att kön till restaurangen växte och hade en 2-timmarskö klockan 8! Vi gick sen till Pappas favorit-pub och skålade för världens bästa Pappa. Kvällen avslutades med Sangria på La Ramblan.

Nu ska jag och M gå på styrelsemöte för vår bostadsrätssförening = 675 vuxenpoäng!

Barcelona - Day 1

Jag startar med lite pics från torsdagen. Då startade resan med avfärd från Halmstad 02:00. Flyg ner till Barcelona, en dag med turistbussarna för att se alla sevärdigheter. Vi stannade vid bl. a.  la Sagrada Familia, Park Guell och Camp Nou. Vi åt en massa god mat, jag och mamma drack många Cavas, vi hittade en glassrestaurang med världens godaste glass (jag är ju lite av en glass-expert…) och sen somnade rekordsnabbt!

Jag är kär i Barcelona...

Första gången jag var i London blev jag förälskad i den staden. Nu har det hänt igen! Jag säger bara - BARCELONA, vilken underbar stad. Jag kommer absolut att åka dit någon gång igen.

Jag, mamma och Evelina (+bebben) har haft fyra underbara dagar och jag inte tänka mig ett bättre resesällskap. Vi har haft kanonväder, hunnit se och uppleva så mycket tillsammans och fått underbara minnen för resten av livet! TACK PAPPA OCH MAMMA FÖR EN FANTASTISK EXAMENSPRESENT!!!

Efter en fullsäckad weekend finns 568 foton i minneskortet och jag vet verkligen inte var jag ska börja... Tror det kommer bli uppdatering från resan under hela veckan.

Har du inte varit i Barcelona är det absolut ett resemål som jag varmt rekommenderar!

Hola hola!

Efter en halvdag på Spenshult är jag så redo jag kan vara. Jag hoppas att kortisoninjektion i bäckenleden ska göra susen. Nu ska jag bara packa det sista. Sen lägga mig tidigt. För 02:00 åker vi!

Det blir fyra dagar fyllda med mys med syster och mor, god mat, spännande arkitektur, shopping och Cava!

Vi ses nästa vecka!

Packning pågår...

Hemma efter en lång dag på jobbet. Nu är det hög tid att börja packa. Och det är inte min starka sida direkt. Hur jag än gör hade det alltid varit nog med hälften...

Ny

Ny vecka igen! Nya tag! Jag mjukstartar ju alltid med att sluta tidigt och det är ganska skönt. Efter att försökt kämpa in en träff med en sjukgymnast innan torsdag hela dagen glömde jag helt bort min klipp-tid hos Maria på Självfallet. Förlåt igen vännen! Hann i vilket fall med lite ärenden på stan, kollade in Evelina och Johans nya lya och hjälpte mor att hitta bikini vilket som vanligt kändes som mission impossible - men icke - mission completed!

Just nu ligger jag i soffan och mumsar i mig farligt goda praliner från Peter Bier som jag fått av Mia och Linda. Dom behövde jag idag! Planerar även lite inför Barcelona. För natten till torsdag sticker vi! Det är så härligt när man bokar en resa i lång förväg. Det känns så avlägset och vipps så är tiden kommen. Jag, Evelina och Mamma är det som åker. En halt, en gravid och en reseledare. Det blir kanske inte de längsta promenaderna men det ska trots allt bli superhärligt att komma iväg. Jag tänkte börja packa lite redan ikväll. Såg att det skulle vara ca. 20 grader och soligt väder. Ja, det låter lockande!

Inte bara mor som inhandlade ny bikini. Jag med! Bikinibyxa från Moniki som i år startar med badkläder. Superhöga, superfina och supersköna! Tänkte matcha med 2 överdelar. Blommig överdel från Gina, mönstrad överdel från BikBok och solglasögon från hm. Barcelona, here I come!

Mys

Igår körde jag och M till Torup för att fira Lotta. Mys med Anna och Erik! Det är bra grejer en söndag. Båttur på Nissan och en massa god fika.

Planer och praliner

I lördags kom fina vänner och det blev en massa grille och prat. Jag var inte riktigt i form men det är så skönt att träffa vänner och släppa fokus på det negativa, få annat att tänka på! Det tror jag är en bra medicin. Och lite vin på det - det gjorde susen!