Pyjamas

Det blev en dag hemma idag. L har feber och då ser jag ingen anledning att lämna lillebror på fsk. En pyjamasdag är inte en dålig dag för någon! Vi har läst högar med böcker, lagt pussel och spelat "Den försvunna diamanten" typ tio gånger. Sen behövde E rastas så då passade vi på att höststäda altanen innan den fick gå i vintervila. 

Hemma hos oss tittar vi väldans lite på TV. Och när barnen tittar gör vi det alltid tillsammans. Jag tycker det är så mysigt att följa en serie tillsammans med barnen. När det inte bara är korta avsnitt som inte leder vidare. Här kommer några tips i höstmörkret! Snart är det dags för julkalender och jag håller tummarna att den passar våra barn. Förra året riktade den sig till äldre barn vilket gjorde att vi kollade på "Pelle Svanslös" istället. Så himla mysig! "Selmas saga" som gick 2017 var underbar men då var E för liten och L tyckte den var lite för spännande;). I våras började vi läsa böckerna om LasseMaja och då passade vi på att följa den gamla julkalender på svtplay. Perfekt för barn i fsk-klass! Bortsett från de julkalendrarna har vi sett "Heidi" och den animerade Ronja Rövardotter på Cmore. Jag var mycket skeptisk till den sistnämnda men de vackra naturskildringarna och "de rätta" replikerna fick mig att tycka om den. Jag älskar det långsamma tempot! Och vad  tyckte då barnen? Jo, de älskade serien fast vildvittrorna var lite för läskiga och vilddjurskampen för lång. 

(null)

Och när barnen har somnat kan man läsa https://malin.mabra.com/dagens-man/ och inse att man får sätta egot åt sidan när man blir förälder... 

/Josefine 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0