Nuläge

Jag tycker vi får ihop vardagen bra. Men det beror till stor del på god planering och sänkta krav. Det sistnämnda är nog det allra viktigaste. Jag har sedan jag kom tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten insett att det är bättre att vara bra på jobbet än att vara bäst. Det är bättre att träna någon gång i veckan än att misslyckas med orimliga mål. Det är OK att säga nej. Även till saker man uppskattar. Lära sig hushålla med sin energi. Inte grubbla över saker som är som de är. 
 
Jag har dock höga förväntningar på mig själv som mamma. Men sådan är jag och det varken vill eller kan jag förändra. Barnen är det viktigaste i livet och jag gläds åt den energi som det ger att vara förälder. Alla skratt, upplevelser och den tid jag spenderar med familjen, det gör mig lycklig. På riktigt. 
 
Jag tycker faktiskt att jag är helt OK bra i det stora hela. Och det är bättre att vara bra än att vara bäst överallt. För att orka måste vi nog landa i den insikten. Acceptera en lagom nivå och inte alltid sträva framåt och prestera ännu lite bättre. 
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0