Kråkan

Stormens kräkvindar hade inte blåst över. När vi trodde det var över var det Liljas tur, som tack och lov ändå kryade på sig snabbt. Kräksjukbacillerna är nu utbytta mot förkyldningsbaciller så jag låter som en kråka och hoppas att rösten klarar veckans nio utvecklingssamtal...
 
Och det här med att vabba är något nytt för mig. Klarade förra terminen med en dag och så blev det två dagar förra veckan. Det är svårt att stänga av jobbet, men eftersom jag har kollegor som är bäst i världen har jag lyckats med detta också. Och det har varit fina dagar med barnen, trots sjukdom. Lite tillbka in i föräldraledighetsbubblan fast med inslag av kräk. Vi (läs Lilja) har pärlat som aldrig förr, Elvin leker med sina Pippifigurer och njuter av att få vara i sin fantasi, vi har degat, byggt lego och läst rekordmånga böcker. Så dagarna har rullat på med väldigt få konflikter...
 
Bästa sällskapet! (Nej, vi var inte på Skånskan för att sprida våra baciller utan bilden är från någon ledig fredag=))
 
/Josefine
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0