Bra avslut

Jag tycker verkligen att det är toppen att vara mamma. Livet har fått en helt annan mening sen barnen kom och de fyller mitt liv med lycka och glädje i sin renaste form. Det är när de små är sjuka och man inte räcker till som mammahjärtat vill spricka mitt i tu. Jag vågar inte ens tänka på känslan om de skulle bli sjuka. Alltså sjuka på riktigt! För just nu handlar det bara om något så ofarligt som vattenkoppor. Men att det är något ofarligt tröstar inte en liten med total kli-panik. De två värsta nätterna sen jag blev mamma. Att inte kunna hjälpa. Att bara klappa, trösta och säga att det kommer bli bra.
Men det var då det... Nu har prickarna börjat torka, febern är borta och nätterna lugnare. Det var så skönt att komma iväg till mina föräldrar igår för lite påskfirande. I vanlig ordning bjöds det på god mat. Barnen fick gå på äggajakt och nu är det extra roligt att vara ute på baksidan. Grannens får betar precis intill gräsmattan.
 
 
 
Sen stannade jag och barnen över natten och blev totalt bortskämda med miljöombyte, mera god mat och härlig lantluft! Vi åkte till Elmeliden där vi plockade påskliljor, sen vidare för att provåka morfars traktor. Som om inte det vore nog fixade granntjejen Elin en tur med hästsulky. Gissa om barnen var nöjda när vi åkte hem!
 
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0