"Mamma..."

Denna vecka är min föräldralediga vardag tillbaka. Och det är ju denna vardag som jag älskar. Att slippa ställa någon klocka. Att få vara med barnen. Att vara i denna bubbla. Vi blandar hemmadagar med aktiviteter som Öppna Förskola, babysim/minisim och Bamsegympa. En härlig blandning tycker jag.
 
Idag nattade jag barnen. Elvin somnade snabbare än vanligt. Men i Lilja bubblade tusen och åter tusen frågor... Det blev minst sagt en underhållande nattning...
 
"Mamma...? Om jag skulle klappa på en levande abborre. Känns den kladdig då?"...
"Mamma...? Kostar det tusen att åka till Kreta?"
"Mamma...? Hur är det med elefanten? Har den inget hår på hela kroppen?"
"Mamma...? I vilken affär kan man köpa en grill?"
"Mamma...? Var tog Elvins bula vägen när den försvann?"
"Mamma...? Hur vet bebisar i magen om de ska göra en snopp eller en snippa?"
"Mamma...? Kan ett lejon äta upp en riktig människa?"
"Mamma...? Hur vet man om någon är en fähund?"
 
Osv...osv... Tänk så många tankar som får plats i en liten 3-åring... (Och tro inte att "fähund" är ett ord vi använder här hemma utan det används i hennes "Madicken-bok".)
 
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbara tankar av en underbar flicka!

2016-01-19 @ 21:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0