På rätt plats

På måndag sätter jag igång med den nya behandlingen. En spruta varje vecka. Jag håller alla mina tummar att det ger den mirakeleffekt som vissa talar om och att biverkningarna håller sig borta. När jag skulle hämta ut sprutorna på apoteket idag gick jag hem med stor känsla av tacksamhet. Och det kan ju låta lite konstigt, eftersom sprutorna kostar mig över 2000 kronor. Men efter denna månad går landstinget in och betalar genom högkostnadsskyddet. Biologiska läkemedel är dyra och sprutorna jag kommer ta är relativt billiga om man jämför med liknande preparat. Vissa sprutor kostar över 5000! Hade jag bott i ett annat land hade jag inte haft möjlighet att påbörja en sådan här behandling. Ja, tacksamhet var ordet idag...
 
/Josefine
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0