Mitt 2016

Överallt summeras året som nu börja lida mot sitt slut. Och ur ett större perspektiv har det varit ett mörkt år. Bilderna från Aleppo har fått mig att gråta så många gånger och oron för vad som egentligen händer i världen gör mig rädd på riktigt. Jag hoppas och önskar att 2017 blir något ljusare, att mörkret åtminstonde blir lite mindre mörkt.
 
Mitt 2016 har trots oro varit ett bra år. Jag har så många fina minnen från året tillsammans med familj och vänner. Jag fortsatte att vara hemma med barnen, levt i den bubbla som jag älskat så att vara i. Men i augusti började vår nya vardag, med jobb och förskolestart för Elvin. Det tog verkligen en stor del av hösten innan vi landade i det nya, men jag tycker att vi fått ihop det riktigt bra. Till och med fått den nya behandlingen att fungera, eller rättare sagt, M har lärt sig att ge mig sprutorna... Tack och lov inga biverklingar ännu!
 
Jag ser fram emot 2017. Att få se barnen växa upp är inte tråktigt en sekund! Vårt hus som har fått vila ganska mycket detta år ska genomgå ett nytt projekt under året som kommer. Utbyggnad med plats för nytt badrum och tvättstuga. Men vi skynda långsamt! Jag tycker inte om att sätta nyårslöften, men jag sitter och filar på lite personliga mål som jag siktar mot 2017. 
 
Här kommer mitt 2016 år i bilder:
 
Vi firade in 2016 hos oss med fam. Falk.
 
Marcus fyllde 30 år!
 
Det blev en prickig påsk med vattenkoppor för båda barnen...
 
Jag och M åkte till London för att hälsa på Linda och titta på fotboll.
 
Jag blev uppvaktat på morsdag!
 
Maj bjöd på underbar sommar och vi hade en kanondag på Liseberg med min familj.
 
Och efter att jag jobbat ett par veckor åkte vi till Vimmerby. Tre fantastiska dagar!
 
Vi firade midsommar med goa vänner!
 
Lilja, vår lilla Lilja fyllde 4 år och precis som Lotta på Bråkmakargatan cyklade hon som om hon aldrig gjort något annat!
 
Och jag fyllde också år. Fin dag med familjen!
 
Juli bjöd på en hel drös med fina dagar på stranden. Och vi fortsätter att trivas som allra bäst i Grötvik!
 
Vår lillprins Elvin fyllde två år i familjens kalasmånad!
 
Jag och M hade en superbra kväll i Tylösand med ett trevligt gäng. Solgården när den är som bäst!
 
 
Vi åkte på en minitrip med Vilhem och hans familj. Två fina dagar!
 
Familjen åte på en dagstur till Ängelholm och kom hem tillslut efter att ha hoppat på fel tåg hem...
 
Sommaren ville inte ta slut.. Jag hade några jobbiga veckor med inflamationer och fick lämna återbud på Prinsens Minne. Istället sprang kusinerna, och som de sprang!

Vi var på Långaryds marknad och barnen fick rida häst så länge kontanterna räckte!

Och mycket trevligheter med Alicia har vi hunnit med detta år. 
 
Elvin började på förskolan. De tre jobbigaste veckorna som mamma... Tur att det vände tillslut!

Kräftskiva!
 
Tillslut kom sista dagen i Grötvik, en bra bit in i september.
 
Vi lärde känna lilla söta Albert och Elvin blev genast så stor.
 
Hösten kom och vi hälsade på i Elmeliden.
 

Jag och Mia hade en toppenhelg hos Linda i London!
 
 
Och december avslutades med en toppenjul!
 
GOTT NYTT ÅR!!!
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0