Julafton

 
 
Vilken jul det blev... Det bästa av allt var att det enda som saknades var stress, och det är något som jag helst slipper i juletid. Jag vaknade med familjen och det är underbart att få uppleva julen med barnen. Jag känner hur magiskt det är. Att det fanns en lysande snögubbe i strumpan vid kaminen blev en bra start. En lugn frukost, lite paketöppning framför brasan och tid att hinna njuta av julmorgonen och de nya leksakerna i pyjamas innan det var dags för kalaskläder och lunch hos mormor och morfar. 
 

Trots att Elvin också fick en ny docka är det "Molly" som är ögonstenen, trots otaliga operationer och laglappar...


Fina mamma som precis som alltid fixat mat i världklass...

Efter lunch kollade vi Kalle Anka. Elvin kollade tecknat för första gången och det var visst lite svårt för alla att hålla sig vakna =).
 
Sen kom systern min med hennes familj och min mormor och morfar. Tomten kom, vi åt gröt och dansade runt granen och barnen var så glada. Jag är så glad att jag har familjen så nära. Att fylla tre juldagar med kalas med våra nära och kära. All kärlek som barnen får från så många. Med tanke på all oro i världen känner jag mig extra tacksam såhär i juletid. Kanske är det allt elände i världen som gör att julklapparna nästan ger en liten bitter eftersmak. En känsla av att vi har det för bra. Kankse känner ni igen känslan... Men det enda vi kan göra är att sprida kärleken vidare och att inte glömma att ta hand om varandra!
 

Elvin ville sitta på pallen på tryggt avstånd framför Tomten...


Alicia och Lilja fick alla mina och Evelinas gamla Barbies. Succé! Begagnat när det är som bäst!

Avslutar med min favoritbild från denna julen. Elvin, som de sista dagarna röjt runt med "Molly" i ena handen och det nya motorsåget i den andra... Julgranen hos mormor och morfar fick en rejäl omgång!
 
Tack Långaryd för en en fin julafton. Bilder från gårdagen kommer en annan dag!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0