Plötsligt

I onsdags kom mina föräldrar hem till oss för att äta frukost pga. barnbarnsabstinens efter deras resa. Senare samma dag skulle min syster och Alicia upp till Långaryd. Jag och barnen skulle egentligen upp på torsdagen. Utan att vi nog riktigt hade hunnit tänka efter satt våra två guldklimpar i bil på väg till mormor och morfar. Superglada och gjorde slängpussar. För första gången lämnade vi bort dem båda utan någon egentlig anledning. Och för första gången, sen jag blev mamma för fyra år sedan, så kändes det riktigt OK. Inte förrän bilen kört iväg och vi slutat att vinka kom vi på att vi kan ju och borde gå på dejt. Ut och äta gott. Så fick det bli, regnet uteslöt uteservering men en supersmarrig hamburgare på "Mr. Vinc´k". Filmkväll på det och en rejäl sovmorgon. Och för första gången kändes det riktigt OK att lämna för att bara få vara vi två. Plötsligt händer det...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0