Kan vi bestämma att vi tvättar oss???

Förra veckan drog barnens baby- och minisim igång. Men pga. snorig näsa och att Lilja åkte till djurparken börjar vi denna vecka. Något som jag och M sett fram emot. Båda älskar stunden i vattnet med våra guldfiskar och så länge de tycker det är roligt kommer vi fortsätta. Känns som ett härligt nöje, samtidigt som en bra inverstering. 

Jag är engagerad i simföreningen och sitter med i styrelsen. Något som ständigt kommer upp på agendan är det dåliga vattnet som beror på att allt färre tar sig tiden att tvätta sig ordentligt innan man hoppar i bassängen. Jag kan som så många andra vistas i badhus, vittna om att allt färre duschar innan och nästan ingen gör det utan badkläder. Visst, det finns många som tycker det är lite smått jobbigt att tvaga sig i gemensamma duschar, men vad är värst? Visa sig naken eller simma runt i andras intima smuts? Läste denna artikel och tycker det är onödigt att försöka sätta ord på mina tankar när någon redan gjort det så bra.

Läs Malins artikel och sen kan vi väl bestämma att aldrig hoppa ner i en offentlig bassäng utan att ha duschat... ORDENTLIGT! 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/malinwollin/article21243397.ab

För jag vill inte heller tvätta av min smuts för att bada i någon annans...

/Josefine


Kommentarer
Postat av: Nancy

Hej
Såg tidigare i din blogg att du har vita gardinlängder med Amor Vincit Omnia i vitt brodyr, har du något mer i samma serie? Köper gärna :) Maila!

Svar: Nej, har inget annat i den serien... Och gardinerna hänger fint i sovrummet=)
Josefine

2015-09-19 @ 22:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0