Frid till kaos

Höst, höst, underbara höst! Vi har riktiga finfina dagar.
 
Men det går verkligen upp och ner. Från härlig hemmafrid till total kaos på sekunden. Men det är väl det som är typiskt med två små. De kan sitta och leka med Pippi-huset i lugn och ro och sekunden efter är Lilja rasande för att Elvin "bara brötar sönder precis ALLT!" eller att Elvin öppnar kaminen och kasar ut aska över golvet (nej, vi har fortfarande inte eldat när Elvin varit vaken...) Kan bara konstatera att det rymms mycket känslor i en 3-åring... Och Elvin börjar visa en vilja av stål, så visst blir det en hel del minst sagt högljudda situationer här hemma. Igår var en typsik sådan dag. På onsdagar lämnar jag Lilja på förskolan och jag och Elvin brukar inte ha något inbokat. Det brukar bli en promenad direkt när jag har lämnat med en annan mamma och lillebror och sen är det den dagen då jag blundar för tvättberg, disk och alla måsten. Det är min och Elvins lekstund, innan han somnar vid 11. Han sover alltid ute i vagnen och igår vaknade han till, men somnade om i min famn i soffan. Det händer inte varje dag. Oftast är det fullt ös och bus så fort han slår upp ögonen. Nu, när amningen är ett avslutat kapitel saknar jag de där stunderna av total närhet och stillhet. Så ögonblick som dessa vill jag stanna världen en stund...
 
 
Han sov i en timme på mig. Detta resulterade i att när han vaknade var det hög tid för hämntning. Hans lunch åkte ner i mellisväskan till lekplatsen. Och när skor, överdragsbyxor, vantar, mössa och jacka inser jag att det måste ske ett blöjbyte på direkten... Bra tajmat! Första gången jag hämtade 10 minuter sent på förskolan...
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0