Bättre morgon

På morgonen är det mycket som ska göras innan dagen kan börja. Frukost, tandborstning, påklädning bädda sängar och sätta på tvättmaskinen. Det går inte riktigt av sig självt. Känns som hela köket behöver saneras från gröt innan vi är redo. Men jag gör allt för att det inte ska kännas stressigt. För jag vet att den tiden kommer i framtiden när vi båda ska till jobbet och barnen ska lämans! Därför ser jag till att förbereda klädhögar, tända ljus till frukosten och blunda för leverpastej som kletas på bord och yoghurt som droppar ner på stol och golv. Jag har ju tid att torka liksom...

 
I torsdags var en ändå en morgon som inte bjöd på allt för många överraskningar. På väg till förskolan inser jag att vi är ute i alltför god tid. Och vi gör en chansning och går omvägen till lilla Bondgården. Alla fåren var ute och Elvin klappade i händerna av förtjusningan. "Bäääääääää!!!", "Daaaaaa!!!", "BÄÄÄÄÄÄÄÄ!. Bra start på dagen.
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0