Elvin

Detta lilla barn... Som idag tyckte det var morgon innan det ens ljusnat. Han som är så nyfiken på livet att han saknar förstånd för försiktighet. Han som tömmer varje låda här hemma flera gånger om dagen. Han som likt alla småsyskon ofta får vänta och alltid hänga med. Han som stoppar allt i munnen. Som alltid får ställa upp som patient när Lilja leker doktor. Han som skrattar åt det mesta (allt utom grinden i trappan). Som vill göra high five tusen gånger. Han som de senaste dagarn kommit på att det är nog dags att börja äta något annant än bröstmjölk. Som jag snuttar i nacken varje natt och i stunder som då vill stanna tiden för att komma ihåg att detta lilla liv som växer så fort är min lilla gosse... Jag slås då av tanken att det är konstigt att mitt hjärta inte spricker.
 
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0