Välkommen in!

Nu är det inte så många lådor kvar att packa upp. Och jag tog en liten paus idag och gick en långpromenad med Maya och lilla Lovisa. För första gången i år kände jag verkligen våren på riktigt. Solen värmde ryggen så skönt!
 
Förra veckan var otroligt hektisk men jag är ändå riktigt pigg. Och trots att allt är provisoriskt och långt ifrån klart så känns det redan hemma. Vi flyttade från 75 kvadrat till husets nedervåning, på ca 55. Så visst är här ganska litet. Men det funkar så mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. När maj kommer är de två sovrummen klara och vi kan lämna matrummet där vi nu sover hela familjen. I sommar är det nedervåningens tur, men de planerna tar vi en annan gång...
 
Just nu ser det i alla fall ut såhär:
 
Välkommen in!
Från hallen in i vardagsrum/lekrum


För att det skulle bli så liten omställning som möjligt för Lilja var lekhörnan det som jag packade upp och fixade först. Jag plockade till och med väggdekorationerna på Nyckelvägen för att det skulle vara sig lite likt! Och som ni ser verkar Elvin trivas riktigt bra!
Skönt att få upp lite på väggarna, trots att allt snart ska plockas ner igen...


Tillfälliga sovrummet där vi alla sover riktigt gott! (Elvin tyckte dock det var morgon 04:30 i onsdags, men tack och lov verkar det vara en engångsgrej...)


Köket har vi här...


med utsikt över vår baksida som jag tycker är så mysig!


Och trappan blev jag lite kär i redan på visningen. Så den är inslagen i papp för att inte bli förstörd i all renovering.

Och andra våning tar vi någon annan gång!
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så kul att ni trivs. Det ser mysigt ut! Kram till er

Svar: Ja, det är en härlig känsla med hus! kram
Josefine

2015-03-19 @ 22:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0