Powered

Såklart är det lätt att jämföra sina två sagoskatter. Det är spännande att se både likheter och skillnader. En likhet är att ingen av dom haft någon brådska med att intressera sig för mat. Elvin är om möjligt mer ointresserad än systern sin. Kan dock tillägga att när Lilja väl började äta har maten aldrig varit något problem. (Som hon sa själv på 2-årskontrollen "jag äter allt men är inte så förtjust i gurka"). Men än så länge så gott som helammar jag min lilla 10-månaders 11,6-kilosklump. Förra veckan skymtade vi lite matlust, men några dagar av förkylning och feber och den var som bortblåst... Jag vet inom mig att det kommer vända. Bara ibland det känns tröttsamt när han kniper igen munnen och blundar, som om jag försökte proppa honom full med arsenik. Tack och lov verkar mjölken räcka då han som de säger på Bvc "följer sin kurva så fint". Så jag fortsätter äta som en häst, bjuda detta envisa barn på mat som hamnar i soptunnan och tokamma om nätterna... Hade han inte varit så stor hade denna pyjamas passat honom bra!


/Josefine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0