Veckovill

Hemma hos mig njuter familjen fortfarande av julledigheten. Den var så behövd och flera dagar har vi valt att bara vara hemma och skrota runt i pyjamas fram till eftermiddagen. Ett tydligt tecken på att jag är lugn i kropp och själ, det är när jag inte vet vilken dag det är. Idag när vi hälsade på i Boarp hos Hillevi, Jonas och lilla Matilda sa Hillevi att hon kände sig veckovill och det var ett bra ord tycker jag. Vilse i veckan liksom. Och det tycker jag är härligt!
 
 
Det nya året firades in med Jonas och Maria. En trerätters där gästernas för- och efterrätt fick högsta betyg. Jordärtskockssoppa hade jag aldrig tidigare ätit, men var den godaste soppa någonsin. Och för tredje året i rad briljerade Maria med desserten. Tack kära ni! Lilja somnade gott redan vid åtta efter att vi haft disco allihopa. Sen fanns tid för både prat, spel och nyårsskålande. Ingen kväll går så snabbt som en nyårsafton, så är det alltid tycker jag. Att vipps, så är klockan fem tolv. Jag somnade inte förrän efter klockan tre vilket måste vara något slags rekord sen Elvin kom. Och jag somnade med en härlig känsla i kroppen. 2015 kommer bli ett spännande år!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0