Äventyr

Varannan tisdagkväll går jag och Lilja till Bokbussen. Det är ett lagom stort litet äventyr för en 2-åring som älskar böcker. Vi byltar på oss alla vinterkläder och ger oss ut i mörkret med våra reflexvästar. Bara det är ju spännande. Vi pratar om allt möjligt, smått och stort. När vi väntar vid hållplatsen, alltid vi och några pensionärer från området, känner jag Liljas förväntan varje gång. Och varje gång samma glädjetjut när bussen svänger in på gatan. När bibblan-påsen är fylld med nya böcker traskar vi hem igen och Lilja är så glad. 
 
Sådana här stunder är jag lycklig hela jag.
 

/Josefine
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Så söta ni är! Kan bara tänka mig hur glad Lilja är när ni ska traska iväg. ❤️

Svar: Ja, tänkt att det krävs så lite för en liten för att det ska vara ett kvällsäventyr =)!kram
Josefine

2015-02-09 @ 22:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0