Mitt 2016

Jag och M har kollat på svt:s årskrönika. Det var kort sagt en mörk historia. Jag känner en gnagande oro i hela mig. När jag läser reportage som detta gör det så ont att hjärtat nästa spricker. Jag tänker tankar om hur dessa föräldrar tvingas genomföra dessa helvetesfärder med sina små. Jag känner mig nästan skamligt priviligierad. Jag önskar så att 2016 bjuder på fler ljusglimtar i ett globalt perspektiv.
 
Hur som helst. Samtidigt rullar det som är vår verklighet på.
Som alla andra tidigare år kommer en tillbakablick på mitt år. Mitt 2016. Och det har varit ett bra år...
 
Vi firade in 2015 tillsammans med Jonas och Maria.
Och lite vinter hade vi i alla fall...
I februari var det en stor dag... Vi fick nycklarna till vårt nya hem!
Och när våren började komma ville Elvin inte längre bara krypa. Så härligt med en egen trädgård!
 
Vi firade påsken!

I maj åkte vi på minisemester i Göteborg.
I juni fick vi ett ryck och gjorde en spontan tripp till Kreta. Vi kommer alltid att minnas hur överraskade mina föräldrar och morföräldrar blev på Landvetter!
Direkt när vi kom hem påbörjade vi etapp två i huset. ALLT skulle rivas... Vi flyttade hem till mina föräldrar medans M slet som ett djur hela sommaren.
 
Och en sommar på landet var en bra sommar för barnen. Och så mycket bättre än renoveringskaos...
 
Det blev många fina sommarminnen!

"Borta bra men hemma bäst" är så sant. Det var en underbar känsla att flytta hem igen!
Jag har hela hösten varit så nöjd med att vi tog ett beslut att vara hemma med barnen tills Elvin fyllt två år. Tid att landa i det nya och tid att bara vara. Jag har inte långtråkigt en enda sekund!
 
Det har funnits tid att umgås med mina fina vänner som också är hemma med sina små. Och trots lite avstånd tycker jag att vi fått till det riktigt bra.
Sista helgen i november hade vi pepparkaksbak hos mormor och morfar.
 
Och året avslutades med en härlig julledighet tillsammans!
Gott nytt år!
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0