Min påsk

 
Påsken är bra tycker jag. Man gör lite olika från år till år. Kravlöst och härligt färgsprakande. Och nu med barn blir det ännu bättre. Det blir mera förberedelse som gör att påsken känns längre. Vi har påskpysslat och pyntat som aldrig förr! Och Lilja ville vara påskkärring hela helgen med sin "påsk-klä-ut" dvs. påskkluten. Trots den pågående renoveringen och envis förkylning har vi haft tid för att träffa familj och vänner. Min påsk i bilder kommer här!
 
Påskafton startade med äggjakt i trädgården. Flera minusgrader, men oj så spännande!
På kvällen fick vi besök av goda vänner. Fullt ös med tre leksugna tjejer! Kameran kom fram sent, då Agnes blivit trött...

På påskdagen for vi till Långaryd, där vi firade påsken ordentligt. Äggjakt, mammas superfina påskbuffé, kusinbus, och besök hos både hönor och nyfödda supersöta lammungar. Såklart saknade vi min mormor och morfar som åkt på en vidrig förkylning.
 
 Annandagen började på bästa sätt med en härlig förmiddagspromenad i skogen med Mia i behagligt gravidtempo. Och slutligen till Nissalund där vi hade en fin dag. Suergod mat och mera äggjakt. Bus med storkusinerna och så luntning på det. Trots att det var kallt känner jag hur våren kryper närmre för varje dag... 


/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0