Välkommen helg!

Det blev en riktigt tuff vecka, så denna helg var otroligt välkommen. Efter babysimmet igår intog vi soffan. Underbart! För ovanlighetens skull somnade jag inte innan nio. Vi kollade "The Butler", men sen somnade jag gott. Jag fick som vanligt sovmorgon på lördagarna och vaknade av att Bebis hade morgongympa vid åttatiden. Rörelserna och sparkarna känns tydligare för varje dag som går. Och jag tycker det är så härlig känsla!

Trots mycket jobb denna vecka hann jag och Lilja med ett besök på årets bokrea. Och jag tycker det är så kul med böcker så bokreans datum är något som jag ser fram emot varje år. Tyvärr läser jag inte alls lika mycket som tidigare. Men det var ju inte så svårt att hitta nya böcker till Lilja... Vi köper inte särskilt mycket leksaker till Lilja, delvis beroende på att vi bor relativt litet. Men är det något som jag tycker man ska investera i till sina barn, så är det just böcker. Vi lånar massvis på biblioteket också, men det är något speciellt med egna böcker som man kan läsa om och om igen. Som förälder tröttnar man ju ibland på barnens favoriter så då är det skönt att ha många att välja mellan. Vi började läsa för Lilja när hon var en liten bebis, när hon var runt tre månader. Och kanske är det därför som hon blivit en sådan bokmal... Vi läser och läser och är hon ensam inne på sitt rum, då sitter hon ofta och bläddrar i sina böcker, gärna med en docka eller nalle i famnen.


 Årets reafynd som fick följa med hem. Och som ni ser blev det bara till Lilja... "Ella suld" och "Ingid o djuen" är just nu storfavoriterna.
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0