Inte som man tänkt sig...

Vissa dagar bli inte som man tänkt sig... Denna dagen blev just en sådan dag. Torsdagar är ju min och Liljas mysdag och dagen var helt utan planer. Så när vi åt frukost fick hon önska vad vi skulle göra. Önskemålen blev cykla. Och när jag frågade vart va förslaget ica Maxi. Jag var så där sugen på att cykla till Flygstaden utan något direkt ärende... Då föreslog hon istället att cykla till biblioteket och det tyckte jag kändes som en bra utflykt. Och just då kom jag på: "Helvete, BILBESIKTNINGEN!!!". Därför fick jag tänka om och tänkte bilbesiktning först, snabbt och lätt och sedan vidare till bibblan. Men så gick dagen som sagt inte som jag tänkt...
 
1. Det som skulle bli en snabb bilbesiktning med alla rätt i protokollet (så att vi inom signum tid kan köpa en kombi...) slutade med att bilen gick sönder och vi fick körförbud. Inte riktigt enligt planen... Dagens ängel kom i form av Elina som fick vara taxichaufför. Jag hatar bilar...
 
2. När jag och Lilja haft en härlig timme på barnavdelningen på biblioteket blev det ett herrans liv. Då går en blottare lös (på riktigt), hög som ett hus, och som tur var slapp vi se eländet utan hamnade istället i cirkusen när han blev utslängd. Det hade vi inte heller riktigt räknat med...
 
3. Efter en lunch på tu man hand med Lilja på Freddies (M skulle kommit men fick istället försöka få en bil med körförbud förflyttad till en verkstad...) och att ha mätt Liljas fötter inför vårskorsköp somnade hon gott i vagnen. Jag passade på att kolla vårskor jag med och sen tänkte jag att om jag springer till bussen slipper jag att gå hem för att få lite gravidpaus i soffan. Jag råkar ta svängen in i Norre Port lite för snävt så jag håller på att springa in i en man. Han får väja och då såg jag att det var Tomas Ledin. Hejsan hoppsan! Det hade jag heller inte räknat med...
 
Väl hemma blev det en helt vanlig och fin eftermiddag på lekplatsen med Elina och tjejerna. Helt utan överraskningar!
 
Bokmalen på bild, innan blottaren störde vår mysiga stund...
 
/Josefine
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0