En vårig tisdag

Just nu rullar dagarna på. Hela familjen har kommit in i det som nu är vardag efter att jag varit föräldraledig. Det är så skönt när allt liksom flyter på. Vi har pusslat och trixat med våra scheman på jobbet för att kunna vara så mycket som möjligt med Lilja. Jag har gått ner i tjänst och det är jag så glad över att det fungera. Visst, man blir inte rik i pengar, men lite kortare dagar och ledig torsdag ger mig så mycket. Vi är så nöjda med förskolan och lämningarna går bättre för varje vecka. Oftast inga problem alls, men just nu är det mamma som är bäst och då är det klart att det ibland är svårt att säga hej då... Och det är minst lika tufft för mig! Därför är det inte så konstigt att det bästa på dagarna är när jag hämtar och hon springer rakt in i min famn. Då blir jag hel igen! Både i går och idag har vi cyklat direkt från förskolan till lekplatsen med packat mellis och det känns verkligen som att alla vaknat till liv efter en vinter i ide. Det är fullt med folk och Lilja älskar att vara där. Tänk att de första vårdagarna känns lika magiska och overkliga varje år! Idag var första gången som overallen blev utbytt med överdragsbyxor och vårjacka. Det kallar jag ett säkert vårtecken!
 
Det är nästan så att man glömmer bort tiden dessa ljusa eftermiddagar. Men middagen hemma hos oss är en helig tidpunkt så efter två timmar på lekplatsen var det dags att cykla hem. Det är oftast jag och Lilja som står för matlagningen på veckodagarna. Kan varmt rekommendera att ha rullade matschema. Det är så skönt att slippa vara kreativ varje dag. Idag var det parmesanpanerad torsk med ugnsrostade rotfrukter på menyn. Lilja tycker det är roligt att hjälpa till och idag var första gången som hon doppade torsken i ägget och det var vansinnigt spännande! "Titta fisken bada ägget!". Klabbigt blev det men så stolt tjej som satt vid matbordet. Som dessutom idag dukade bordet alldeles själv... En sådan fin dukning har vi aldrig haft!
 

/Josefine

Kommentarer
Postat av: Anna

Är det någon som smakat på tomaten på tallriken???

Svar: Haha! Ja, hon provsmakade och la den på min tallrik. Generös tjej!/Josefine
Josefine

2014-03-11 @ 20:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0