Syskonvagn

Ja, det här med syskonvagn är ju ett kapitel i sig. Jag insåg ganska snabbt efter det vi plussat på testet att vi kommer att behöva en syskonvagn. Lilja sover fortfarande på dagarna och jag vill kunna ge mig ut med båda barnen utan att tänka på hur långt Lilja orkar gå. Hade hon varit tre år hade jag säkert tänkt annorlunda. Så jag började tidigt kolla på vad det finns för alternativ, gärna begagnat. Mitt enda egentliga krav var att jag vill kunna ha båda barnen mot mig och jag insåg snabbt att de flesta syskonvagnar sitter det stora barnet endast vänt bort från den som kör. Lilja har suttit vänd mot mig och M hela tiden i Emmaljungavagnen och det trivs vi alla med. Alternativen var därför inte så många. Bugaboon kändes alldeles perfekt, eftersom den går att göra om till singelvagn med bara några klick och känns riktigt lätt och smidig. Men eftersom den ligger på ca. 16 000 kr. var det inget alternativ. Men så dök det upp en sådan på Blocket, ny men betydligt billigare. Vi bestämde oss snabbt för att det är den vi ska ha och vi åkte och hämtade den, till och med innan stora ultraljudet vilket kändes alldeles för tidigt... Vågade knappt berätta det för någon men vi kände båda att det inte kommer dyka upp någon av samma modell i samma skick och pris. Nu har vi invigt nya vagnen så att Lilja hinner vänja sig vid att sova i den innan Bebis kommer. Den känns riktigt bra och jag längtar så tills vi kopplar på bebisens liggdel...
 
/Josefine 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0