Bortskämd

Lilja hade tyvärr fel. Bebis ville inte komma i måndags. Inte heller tisdag eller onsdag verkar vara bra nog... Nu har i alla fall M gått på semester och det känns riktigt skönt. Och vi har nu siktet inställt på nästa tisdag. För då är det igångsättning som gäller om Bebis inte vill komma ut innan dess.
 
Mamma och Pappa har varit här idag. De kom på beställning när vi vaknat, med frallor, en massa tid för Lilja och så lunch på det. Det här med att ta emot hjälp är kanske inte min starka sida, men just nu njuter jag av det. Då har jag mer energi över till Lilja. Som om inte det var kom Hanna och barnen med bullar så vi kunde sitta på gräsmattan utan att jag behövde fixa det minsta. Och allt det där är jag så glad för, som när fina Elina kommer med choklad och tidning eller när Linda överraskade på min födelsedagsmorgon med jordgubbar och de vackraste rosorna.  Och Hillevis peptalk i telefonen igår och alla uppmuntrande sms. Så tack för det alla fina vänner.
 


Ja, igår kväll behövde jag ut och lufta mig. Regnet öste ner, men med Hillevi i lurarna traskade jag på, backe upp och backe ner. Och att klä sig för ösregn med denna dunderkula är inte det lättaste. Marcus regnjacka gick precis att knäppa och eftersom walkingskorna varit för små i flera veckor var det ett par gratis sandaler från Asia Spa som fick funka.
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0