v. 20


Då var det halvtid. Och jag kan bara hålla med de vänner jag har som har två barn, andra gången rullar veckorna på lite snabbare. Det kändes kanske inte så när låg och kräkte var och varannan kväll. Men nu, när energin är tillbaka och jag känner mig som vanligt, då inser jag att tiden ändå rör sig framåt. Jag känner det lilla livet, mest på kvällarna och magen är nu sådär härligt "gravidrund". Jag försöker verkligen hinna njuta, för jag tror att det är sista gången jag upplever denna underbara resa. Och det är så spännande. Vill inte missa en sekund. För varje dag växer sig längtan efter bebisen allt stakare...
 
Berättade för alla mina elever i veckan och de har så spännande tankar. "Är det inte svårt att sova på mage?" "Hur får den mat, den har väl inga tänder?" "Behöver du verkligen inte köpa nya byxor?" (det här med mammakläder återkommer jag till...) osv. De är för goa! Nu ska jag njuta av en vecka semester. Träffa familj och vänner och bara vara i nuet.
 
/Lycklig Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0