Torsdag...

Jag är så glad att vara hemma en dag i veckan med Lilja. Och denna torsdag har varit så härlig. Just nu är jag inte konstant gravidtrött och illamåendet har blivit mycket bättre. Så med en annan energi än tidigare inser jag hur mycket jag hinner med. Nu behöver jag ju inte sova två timmar på dagen... Bortsett från sagoläsning, pussel, legobygge, matlagning vid leksaksspisen, sånger och ramsor har vi bakat. Två plåtar med pizzabullar. Första gången jag testade det och det blev riktigt gott! En sats med ost och skinka och en med feta, oliver och tomatpesto. Perfekt "snabbmellis" eller om man ska ha med på picknick. Improviserade receptet en del men utgick från det här . Nu är det så roligt att baka med Lilja. Hon älskar att smula jäst och känna på mjölet, hon försöker räkna varje skopa mjöl och så fort jag vände mig om hade hon munnen full med oliver och skinka. Och det märks att hon verkligen tycker att hon gör nytta med baket. Hon sa "Lija hälv!" (betyder Lilja kan själv) säkert 20 gånger. När Lilja sov efter lunchen passade jag på att städa och sen fick vi fikabesök av Hanna och barnen. En riktigt mysig eftermiddag. En sväng till lekplatsen och pannkakskvällsmat på det. M har nattat och "Baka baka kaka. Ulla ulla bulla. Ocka den och ocka den och uss in i ugnen" malde Lilja på repeat innan det till slut blev alldeles tyst...
 
En lång dag imorgon innan det är dags för en veckas härlig semester...
med mycket tid för mys och klapp på magen!
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Hanna B

myyysmys det låter, vi kan väl få till en dejt på vårt lov =) kram

2014-02-13 @ 21:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0