Semester

En vecka går så snabbt! Semestern började på bästa sätt med mysdag och övernattning med fina Anna. Det blev mycket prat, en tur på stan och bio på kvällen. Erik kom också in och ni kan ju gissa hur glad Lilja var av att ha faster och farbror på besök! Sen var jag på hälsa-på-runda i två dagar. Både familj och vänner har gett mig en massa energi. Jag brukar ju väldigt sällan göra saker på egen hand och har liksom inte saknat det här med "egentid" som det är sånt tjat om överallt. Men när jag bokade in kvällsfika med Hillevi och kvällsmat hos Mia insåg jag att det blir för sent för att ta med Lilja. Hon fick vara kvar hos mormor och morfar. När jag åkte ut på skogsvägarna insåg jag att det var första gången på över ett och ett halvt år som jag var ifrån Lilja utan att det värkte i mammahjärtat. Kanske för att jag vet hur bra hon har det och hur trygg hon är med mina föräldrar. Och kvällen, men två kompis-dejter med två av mina närmsta vänner, blev den bästa på länge. Ni vet när man kommer på sig själv att man pratar för fort för det bara bubblar i en och klockan springer iväg alldeles för fort.
 
Igår blev en lugn dag. Vi hälsade på Mia på fina salongen och Lilja fick luggen klippt (igen!), vi matade hästarna, träffade min mormor och morfar, spelade Bamse-lotto och hade en massa tid men mina föräldrar. Så trots de gråa vädret hade vi två riktigt bra dagar!
 
 

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0