Mum

 
De flesta av mina vanliga kläder funkar fortfarande, men vissa överdela blir för korta fram och byxorna börja bli för tighta. Jag kommer ihåg att det var lika svårt förra gången. Tur att jag har kvar en del sen dess! Men jag känner ändå att jag behöver lite nytt. En bra vardagströja från HMs mammaavdelning har fått följa med mig hem men annars fanns där inget roligt. Fortfarande väldigt vintrigt... Och det är ju inga andra ställen i stan som säljer mammakläder. Mum2Mum säljs visserligen på Sisters, men eftersom man använder kläderna så kort tid tycker jag att det är lite för mycket pengar. Blev glatt överraskad när en gammal kollega på Lindex berättade att det kommer släppas mammakläder på deras shoponline nu i mars. Jag håller tummarna att det är en spännande kollektion!
 
På tal om kläder... Jag hann kolla in Pomp de Lux nya vår/sommar katalog igår. Jag tycker att deras kläder är både fina och har bra kvalité. Ska på homeshopping nästa vecka, men jag måste säga att tidigare kollektioner varit snäppet vassare... Men visst kommer säkert bli en del handlat inför sommaren till Lilja =). Tycker att de borde satsa på babykläder också!
 
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Mamma till tre

Något jag gjorde nu när jag väntade mitt tredje barn var att köpa jeans och byxor i en stl större och använda mig av "gummibandsmetoden" dels för att jag varken hade lust eller ville gå i/köpa mamma kläder och ja jag klarade mig på "vanliga" kläder genom hela graviditeten trots mina 23 kg viktuppgång.
Leggins, tunikor, längre linnen och ett snyggt smalare skärp som markerar den vackra växande magen är oxå ett tips!

Trevlig och mysig blogg du har! Läser den varje dag! Lycka till med graviditeten!

Svar: Hej! Ja, man vill ju inte köpa på sig en massa mammakläder. Speciellt inte denna gången, då jag inte har några planer på fler barn. "Gummibandsmetoden" funkar ju alltid=)! Med vänlig hälsning Josefine
Josefine

2014-02-18 @ 09:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0