Mitt 2014

Igår när vi åt kvällsmat (en lasagne som vi fyllde med rester sen jul; skinka och ost, allt för att minimera matsvinnet) pratade vi om hur året har varit och vad som hänt. Störst av allt är väl att Elvin har kommit till oss och plötsligt känns vår familj så komplett, vi har köpt ett hus och Lilja lär sig nya saker mest hela tiden! Och det är ju bara att konstatera att mellan 25 och 30 händer det galet mycket., både i vårt och våra vänners liv. 2014 har inte varit något undantag. Det är bebisar som föds, vänner som gifter sig och köper hus. Händelser som påverkar livet för alltid. 2014 föddes inte bara Elvin, utan kusinen Astrid, Matilda, Erik och lilla Lovisa. Och fler kompis-bebisar blir det 2015! Hurra!
 
Här kommer i alla fall några händelser som toppat mitt 2014:
 
Januari
Vi firar in 2014 med fina vänner.

Februari
Min mage börjar puta och vi får se Elvin på ultraljud. Nu inte bara en liten räka utan en minibebis!
 
Mars
Vardagen knallar på med jobb, förskola illamående och bad såklart!

April
Vår julklapp, resa till Göteborg med min familj, blev succé. Tågresa, besök i Slottskogen, Liseberg, god mat och hotell. Japp! Alla nöjda!

Maj
Jag och Mia åker till Stockholm för att hälsa på Linda som gjorde praktik där. Mycket prat och mys, god mat, promenader och lite shopping.
 
Juni
Jag och M åker till Varberg för att njuta av två dagar på spa som vi fick i bröllopspresent av våra kompisar.

Juli
Det var varmt och det blev många dagar på stranden. Vi väntade och väntade medans mina fötter svällde som en bulldeg i värmen. Men nej, vår gosse hade ingen brådska att komma ut. Men 15 dagar över tiden kom han tillslut. Vår lilla sagoskatt...
 
Augusti
Vi hade sex veckors härlig start med Elvin. Vi tog det mest lugnt. Men vi åkte på en tvådagars minisemester till ett regnigt Borås. Lilja tyckte girafferna var bäst på djurparken!
 
September
I september var det kalas! Först kräftskiva och sen Elina och Joakims bröllopsfest!
 
Oktober
Vi kan titulera oss som husägare. Äntligen!

November
Dags för Elvins dop! Elvin Lennart Kleinfeld. Men tryggaste fadder Erik.

December
Jul, jul, stålande jul! 2014 avslutas med mycket julfirande med våra nära och kära.
2014 har varit ett mycket bra år och jag ser fram emot 2015 med spänning...
 
Gott nytt år på er alla!
  /Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0