Julaftonsmorgon

Då var denna glada julen slut. Så gott som i alla fall. Vi ska kalasa lite hemma hos oss imorgon med både min och Marcus familj, en tradition som vi haft i en massa år. Men hur som helst har julfirandet med tomte, dans runt granen och prinskorvar över för i år. Jag tillhör dem som är lite jultokiga. Jag älskar julen. Inte hysterin och stressen, men att få tid för familjen, nära och kära. Och denna julen blev minsann alldeles perfekt enligt mig. Kanske för att vi valt att inte stressa. Att vara på varje ställe länge, istället för att skynda med två eller tre kalas på samma dag. Istället började vi med en mycket lugn och mysig morgon med bara lilla familjen. Och visst visade sig att julafton kan börja olika varje år. Detta år med två läckande kissblöjor och därmed lakanen in i tvätten och så, men sen... Sen tog vi det så lugnt vi bara kunde. Frukost med skinksmörgås, tända ljus och en mycket förväntansfull liten Lilja. Tänk att julen blir så extra kul med två små barn! Sen hade vi lite julklappsöppning i pyjamas framför granen innan vi packade ut all packning i bilen. Grannarna trodde kanske att flytten till det gröna huset skulle ske på självaste julafton...
 
Sen blev först stoppet Långaryd.
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0