En regnig torsdagkväll...

Denna vecka blev det "mormor&morfar-dag" i tisdags istället. Alltid lika mysigt och vi bakade lussebullar. De små töserna degade ihop ungefär 70 stycken vilket jag tyckte var imponerande. Och sen har mysdagarna avlöst varandra. När jag skulle lämna Lilja de 3,5 timmarna på förskolan igår möttes jag av meddelandet i hallen. Bara genom att läsa "maginfluensa" får en att leta efter illamående i hela kroppen. Därför sa jag hej och hejdå, tog Lilja med mig hem meddetsamma och så gick vi till lekplatsen istället. Vill inte riskera något innan jul. Idag var det julfest ute på gården, så Lilja var med och dansade åt en pepparkaka och sen har vi myst hela dagen. Jag kan inte förstå hur snabbt dagarna susar förbi och jag är så lycklig över att få vara hemma. Njuter varje dag och längtar inte till något annat. Ingen känsla av långtråkighet i sikte! Det krävs så lite för att dagarna ska bli fina. Vi klipper i tidningar, lyssnar på julmusik, parkera bilarna i snygga rader, spelar spel, bakar muslibullar och läser många, många böcker. Svårare än så behöver det inte vara.

/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0