Veckomat

Det tog ganska lång tid för Lilja att inse fördelarna med att äta mat. Lite drygt elva månader bestämt... Men sedan dess har det funkat jättebra. Nu äter hon nästan alltid samma mat som mig och Marcus. Det enda man får tänka på är att inte salta i matlagningen, utan efteråt. Det blir mycket laga mat. Vi försöker alltid ha maten på bordet vid sex-tiden så hela familjen kan äta tillsammans. Trots att jag tycker det är roligt att laga mat hamnar man ofta i samma hjulspår och inspirationen är lika med noll. Denna vecka har vi testat Linas matkasse och är mycket positivt överraskade. Jag tror bestämt att vi kör några veckor till. Sjukt smidigt, hemkört till dörren och en massa inspiration. Mat är så kul när det passar in i vardagspusslet. Vi har hittills lagat tre middagar:
 
- Kolja med frasig mandel- och basilikatopping och potatismos
- Lime- och ingefärsdoftande lövbiffswok med mynta
- Kokosdoftande morotssoppa med lime och basilika
 
 Alla har smakat bra, varit mat som vi inte lagat tidigare och det har varit rejäla portioner. Dessutom har Lilja ätit med god aptit. Och så vill hon gärna vara med att laga mat. Det är så roligt! Förra veckan hjälpte hon mig att vispa pannkaksmeten.  
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0