Min möhippa!

Jag känner mig ganska nygift. Men börjar vänja mig vid att vara "fru Kleinfeld"! Den fantastiska våren med alla förberedelser, festligheter och själva bröllopet börjar kännas lite avlägsen, i takt med att löven faller av träden. Det var en lång vinter och såklart hade mina underbara tärnor och vänner prickat in den första riktigta vårdagen till min möhippa. Jag är ett riktigt kontrollfreak - vill ha 100% koll på allt. Men jag var aldrig nervös över möhippan, det enda som jag kände oro över var att jag visste att det skulle bli första heldagen utan Lilja... Ett bra tecken att veta att ens bästa vänner vet vad jag uppskattar! Dessutom blev det en perfekt uppladdning inför bröllopsfesten. Trots att jag genom uteslutningsmetoden (nästan) visste vilken dag det var dags så blev jag chockad när hemmet fylldes av alla fina vänner (jag var inte riktigt beredd att alla skulle storma in klockan åtta på morgonen!). Det händer aldrig annars, att man träffar alla sina närmsta på en och samma gång. Så vårt lilla hem var överfult på morgonen av 19  tjejer som var där för att förgylla MIN dag, då blev jag alldeles tårögd!
 
Så, bättre sent än aldrig! Här kommer det foton (tack Mia, Emelie och Hillevi för att ni förevigade dagen!). En massa foton! Från tidig morgon till utgång... Ja, min möhippa höll nästan igång i 24 timmar!
Lilla Lilja blev lagom snopen när hela ligan väntade utanför...


Efter frukost och bubbel tog vi oss in till stan... där det blev besök på Skånskan i deras chokladverkstad!

Vi fick alla en lektion om choklad och smaka på olika sorter. Och jag fick göra egna praliner!


Sen väntade en mystisk tomte på Stora torg. Vet fortfarande inte vem människan var (grrrrr)!

Efter en runda med tomtens bil hamnade jag på Lindas gräsmatta där ligan väntade i solskenet. Mera vin, bästa paketleken, god lunch och tipspromenad!
 


Därefter tillbringade vi ett par timmar på spa. Underbart! När vi kom hem till Maria väntade där en galen tapasbuffè med egen kock. Lyxigt värre!
 

Sista stoppet var på Boom Boom! 
 
Sist men inte minst: TACK IGEN ALLA FINA VÄNNER! När jag tänker på denna dag blir jag alldeles varm i kroppen. Jag kunde inte haft en bättre möhippa! Ett extra tack till mina tärnor, Mia och Linda, som fick ihop hela dagen. Ni är underbara!
 

/Fru Kleinfeld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0