Titta, hon gåååår!

Igår hade vi en riktig fixardag. Och mitt i förrådsstädningen på gården börjar Lilja promenera. Både jag och Marcus höll på att börja gråta. Vågade först inte säga något för att störa hennes koncentration. Ett litet steg för mänskligheten, men ett mycket stort steg i Liljas utveckling! Hon har varit nära sen i juni, men har liksom inte visat något intresse. Då och då nåt litet steg men oftast har hon har stått stilla en stund, tittat på oss och sagt "neeeiii", satt sig bestämt på rumpan och krupit iväg i raketfart. Nöjd och mycket belåten. Hon har väl tänkt, "varför gå om man kan krypa", eller ännu roligare, springa runt med gå-bilen (som vi på sistone gömt för att hon ska lära sig...)! Men så började hon gå allt mer utmed väggarna här hemma, runt möbler och sen igår slog hon personrekord. Från 5 till 17 steg meddetsamma! Nu är det väl bara att ha frysta ärtor redo i frysen för att dämpa alla kommande bulor. Lilla Lillan blev med ens så mycket större...
Kvällen spenderade jag med mina fantastiska vänner Emelie, Maria och Linda. Vi lyxade till det ordentligt och åt på Fridolfs. Deras uteservering är verkligen ett mysigt ställe som jag tror att många lätt missar. Riktigt god mat och tid för samtal, vilket kan vara lite svårt i allt sorl på Bull's uteservering. Mycket mätta cyklade vi hem. Jag behöver komma ut ibland, kunna lyssna med båda öronen och bara suga i mig all positiv energi som goda vänner sprider.
 
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0