Mitt 2012

Likt tidigare år tänkte jag göra en sammanfattning av det gångna året. 2012 var ett fantastiskt år. Så händelserikt. Så mycket känslor. Lycka. Att få vara mamma är magiskt och just nu njuter jag av varje sekund. Här kommer årets höjdpunkter!
 
Januari:
Vi firade in det nya året hos Maria och Anders. En växande mage började försiktigt puta fram under klänningen. Illamåendet hade lagt sig och jag var inte lika trött som de första veckorna av graviditeten. När jag och Marcus kysste varandra vid 12-slaget var det med stor förväntan inför det kommande året.
 
 
Februari:
Vi var på vårt 3:e ultraljuden och helt plötsligt började allt bli mer verkligt... Jag och Marcus gjorde årets resan tillsammans med mamma, pappa, mormor och morfar. Dublin var destinationen och vi hade mycket trevliga och fina dagar i en mysig stad med mysiga pubar och bra shopping. Jag bytte dock guinnes mot apelsinjuice.

 
Mars:
En månad som mest kom och gick. Mycket jobb magen började växa snabbare och sparkarna blev allt mer kraftfulla.
 
 
April:
En tanke om New York blev en heldag i Köpenhamn. Vårsol och en dag att minnas!
 
Maj:
Maj bjöd på underbart väder. Jag och Marcus åkte på weekend i Göteborg. Vi promenerade i Slottsskogen, var på lyxbio och åt god mat. Och så var vi på IKEA och gjorde inköp till den som vi ännu kallade för Sesam. Solen gjorde att det blev mycket grill med våra vänner.
 
Juni:
Jag började känna mig tung och kämpade igenom mig de sista veckorna på jobbet. Elina och hela tjejligan överraskade med en babyshower och vi firade midsommar i Frösakull.
 
Juli:
9:e juli. Helt plötsligt stod det klart vad som var meningen med livet. Blixtsnabb förälskelse till en liten prinsessa som första tiden trivdes bäst som en liten groda på min och Marcus mage. Jag firade min 25-årsdag som den lyckligaste människan på jorden. Från och med nu är det svårt att välja ut höjdpunkter då varje minut blivit mer betydelsefull. Evelina blev moster och Alicia fick en liten kusin. Lilla familjen firade Mathilda och Leif på deras bröllosfest och vi hade en magisk dag i Båstad.
 
Augusti:
Vi njöt av att få fler veckor hemma tillsammans innan Marcus var tvungen att börja jobba igen. Men innan dess var det mycket mys, härliga kvällar i Grötvik och en dag i Paradiset.
 
September:
Vi fick träffa Elina och Kims lilla prinsessa och plötsligt kändes inte Lilja lika liten längre. Tobias och Maya hade en sagoligt bröllop och veckorna rusade på i en skrämmande fart!
 
 
Oktober:
Underbara dagar. Babysim. Mormor-onsdagar. Babyrytmik. Kusinbus. Och Lilja döps i Långaryds kyrka. Familj och vänner förgyller hennes dag.
November:
Lilja är en liten fisk i vatten och vi dyker varje vecka. Jag har ont hela hösten, men det spelar mindre roll. Jag vaknar alltid glad vilket inte är så konstigt när det ligger en glad liten tjej och en underbar Marcus bredvid. Jag är dessutom omgiven av en familj (jag ser ju både min och Marcus som min) som ger mig massa energi.
 
December:
Ja, här har vi hela familjen. Inget december utan det årliga "Julmyset". Jag har alltid varit fäst vid julen, men kanske är denna jul extra bra... Nya året firade vi in med fina vänner och lilla Lilja var vaken till 12-slaget!
 
Nu är 2013 här. Ett år jag ser fram emot. Jag ska fortsätta gosa med Lilja och se följa hennes utveckling. Umgås med familj och vänner och så har vi redan en resa att se fram emot. 2013 - nu kör vi!
 
Gott nytt år på er!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0