Sportlov


Det har varit sportlovsvecka. Och för mig som numera alltid är hemma så gick den ganska obemärkt förbi. Men för att summera veckan såhär innan jag går på helg, så tycker jag att det varit en bra vecka. Liljas utvecklingskurva går rätt uppåt i raketfart. Hon vinkar, försöker klättra ur badbaljan och ställde sig för första gången igår. Hennes rum är ganska så färdigfixat så långt som nu är möjligt. Ny matta och klossa från IKEA är på plats. Det är några tavlor som ska upp men hennes spjälsäng lär stå inne hos oss ett bra tag framöver...Vi har firat sportlov med några varv med pulkan, kört till Värnamo för röntgen och kiropraktor-besök med hopp om ett under, och som grädde på moset följde Anna och Erik med hem till oss för att Lilja-mysa ordentligt under sin ledighet. Vi gjorde hemmagjord pizza, tittade film, tog en tur på stan och lunchade med Marcus, bakade och fikade med svärmor/farmor-Lotta.
 
 
Idag har jag haft en bra dag. Mina fina kollegor kom och fikade och trots att det känns så avlägset med verkligheten i skolan är det bra för mig att hålla mig lite uppdaterad så jag inte tappar greppet helt =). Sen te- prat- och lekstund hos Elina och töserna. Efter en kvällspromenad puttrar lasagnen i ugenen och nu är det mys med lilla familjen. Livet är fantastiskt!
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0