Oro...

Det är lätt att bli orolig som förälder... Och det handlar bara inte om oron att Lilja ska stå på näsan när hon nu ska stå på knäna mot allt, trots att motoriken inte riktigt är helt hundra med dessa ny konster. Sen jag blev mamma har jag blivit ganska rädd, för hur världen ser ut och hur lite kontroll vi egentligen kan ha. Igår när jag, Elina och våra så töser träffades kom vi in på det här med kemikalier som finns precis överallt. Min oro för hur dessa osynliga faror kryper in i mitt lilla barn började redan under graviditeten. Nu när Lilja växer och utforska allt med munnen har inte oron direkt lagt sig. Jag gör mitt bästa när jag handlar leksaker och kläder till Lilja att det ska vara ekologiskt och giftfritt men det är inte lätt alla gånger. Det gör inte heller saken bättre när man läser om att vanlig barngröt innehåller både bly, kadmium och kvicksilver. Denna ständiga oror... Du som också har små barn, känner du igen dig? Läs då gärna UnderbaraClaras inlägg om just detta i det som hon kallar för "Årets viktigast inlägg" .
 
Årets reafynd på Åhléns skulle i alla fall vara bra för både miljön och Liljas hälsa. Men hur vet man säkert?
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0