Yr+spyr=skitdag

Igår kollade jag vädret och planerade en härlig utedag med Lilja. Cykeltur och lekplats. Så när jag fixade Liljas gröt kom yrseln. Med besked. Fick lägga mig ner, kallsvettandes. Tänkte att jag kanske reste mig för snabbt ur sängen. Lilja blev såklart orolig och klappade mig på kinden, sötnosen. Huvudet började värka, kändes som det skulle explodera och illamåendet spred sig i hela kroppen. Som en riktig dunderbakfylla. Men, nej, jag festade inte igår. Däremot förstod jag snabbt att det var nya tabletternas biverkningar. Och jag verkade prickat in ett par stycken på samma gång... Kämpade på ett tag men sen kom kräkningarna... Stackars Lilja blev jätterädd. Jag insåg att det var dags att ringa "Nanny-akuten", Elina, som kom som blixten så jag fick vila en stund. Tack snälla fina Elina för hjälpen! Med andra ord blev det en riktig skitdag. Nu ikväll verkar det som det mesta av substanserna som min kropp inte villa ha att göra med börja försvinna. Nu var det den tredje medicinen sen midsommar som inte fungerar. Börjar bli lite less på detta nu... Hoppas med andra ord på en lugnare dag imorgon.
 
/En lite bitter Josefine

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch....hoppas du hittar något som fungerar för dig. Kram

2013-08-26 @ 20:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0