Lite tankar en torsdag...

Nu har det snart gått 3 månader sedan Lilja kom och det är inte annat än ganska skönt att börja känna igen sin kropp. Det mesta i garderoben passar och det ger ju lite fler valmöjligheter... Jag tycker det är häftigt att kroppen kan anpassa sig så under en graviditet och sedan återgå till det normala. Trots att den ändå är så förändrad. Jag måste säga att de små tigerränderna som tillkommit på magen bara är charmigt. Dom påminner mig om att Lilja faktiskt har varit i min mage! Det är konstigt, men det känns redan overkligt att denna nu så stora tjej var vår lilla Sesam i nio månader.
 
Det som kan störa mig en aning är att man som både gravid och nyblivien mamma blir överöst av tips, råd nya "forskningsrön" om hur man ska leva och vara. Under graviditeten var det extremt från alla håll, kostråd och skrämselpropaganda. Jag försökte att inte läsa allt, då blir man ju tokig! Och efter graviditetn har det fortsatt. Framför allt handlar det om hur du på snabbast sätt kommer i form. Jag blir så trött och orkar inte läsa... Det tog ju nio månader att bli gravidstor, så då får det väl ta lite tid innan kroppen blir mer som vanligt. Jag har inte strävat efter att tappa gravidkilona så snabbt som möjligt. Jag har låtit kroppen göra det i sin takt. Ni som känner mig vet att jag inte tillhör dom som lägger en massa energi på att älta massa prat om vikt, kalorier och sjuka kroppsideal. Jag hatar sånt, det är helt ärligt nåt av det värsta jag vet. Jag vill att min kropp ska må bra och strävar efter att ha en god hälsa. Man ska vara snäll mot sin kropp för då mår man så mycket bättre! Så trots att min mage fortfarande är mjuk som en bulldeg, så har jag aldrig varit mer lycklig än nu!
    
 
 /Josefine

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det syns Josefine..allt kommer inifrån! Föressten passar det bra med bulldeg i dag på kanelbullens dag:))Kramar

Svar: Bulldeg på bulldagen! Ja, det passar ju bra. kram
Josefine

2012-10-04 @ 14:55:19
Postat av: Johanna

Kan inte annat än att hålla med dig Josefine. Vad gör en tigerrand eller en bulldegsmage när man har fått den finaste skatten av dem alla. Kram till er alla tre.

2012-10-04 @ 19:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0