Babysim

Jag vill passa på att hälsa nya läsare välkomna! Det verkar som att många mammor har hittat hit, vilket kanske inte är så konstigt eftersom mitt liv förändrats så sen Lilja kom. Så det är klart att bloggen ändrat lite i innehåll... Som jag tidigare sagt bloggar jag enbart för min egen skull. Det är ett sätt att dokumentera och en hjälp att minnas. Och om ni har nöje av att följa mig är det väl bara kul! Och detta inlägg handlar just om
 
Jag är så glad att jag och Marcus bestämde oss för att Lilja skulle få testa babysim under hösten. Vi har nu varit där tre gånger och Lilja ÄLSKAR det. Än så länge är det mest mys i bassängen som står på schemat. Första gången var det mest prova-på och känna på vattnet, men nu har tiden utökats och igår var vi i nästan 30 minuter. Vi sjöng lite sånger och trots att Lilja inte sovit ordentligt innan gick det jättebra. Det blir en sån härlig närhet mellan förälder och barn. Om du är föräldrarledig och funderar på att börja med någon aktivitet rekomenderar jag verkligen babysim. I Halmstad finns två olika föreningar, Laxen och Aqvaritet, som erbjuder samma typ av babysim i Sannarpsbadet. Vi går på Aqvariet och det finns platser kvar på höstens kurser. Det som är bra att tänka på är att det tar tid, så gott som hela dagen, för denna underbara, korta halvtimme i bassängen. Mycket bärande och kånkande! Men när man väl är där och ser att Lilja tycker om att vara i vattnet är det så värt slitet! Och det tar inte bara tid. Det suger verkligen energi, både av Lilja och mig. Igår sov Lilja i fyra timmar efter, och jag slumrade också en stund på soffan. Så det blir inget annan inbokat på våra tisdagar...
 

Min lilla tomtenisse...
/Josefine

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att läsa om dina och Liljas dagar här! Då får ju Farmor bekräftat det hon redan vet...ni har det så gott! Kram

2012-09-20 @ 17:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0