Är hon snäll?

Är hon snäll? Det är nog den vanligaste frågan jag får vad gäller Lilja. Och jag vet aldrig riktigt vad jag ska svara. Jag förstår att denna fråga innefattar en massa undringar. Äter hon bra? Sover hon på natten? Skriker hon mycket? Men ju mer jag tänker på det, deso mer konstig är frågan. Jag menar, alla bebisar är snälla. Det finns inga elaka bebisar, eller hur? Och Lilja är en bebis som äter bra, sover gott om natten och skriker inte mer än andra, vilket jag såklart är tacksam för. Hon är en bebis som i snällmått mätt är en snäll bebis. Därför tycker jag synd om de föräldrar som har en bebis med t ex. kolik eller när amningen inte fungerar, som enligt snällmått mätt inte är snällt. Och det finns inga skrikfria bebisar. Klart att barn skriker olika mycket, men en bebis som aldrig skriker är det nog något fel på. Alla barn har febernätter, alla barn får tänder, alla barn är ibland övertrötta och alla barn kan ha en fis på tvären. Lilja har också stunder som är mer jobbiga än andra, men såklart är hon lika snäll och go för det =).
 
Jag skulle fota en Lilja som var nöjd och glad, men hummöret kan vända snabbt...
 
/Josefine
 

Kommentarer
Postat av: joanna

Så sant, jag har också funderat över hur ett "snällt" barn är, även om jag ofta kallar Maja för snäll när folk frågar.. Bebisar är ju inte dumma eller elaka bara för de skriker.. :)

Svar: Kul att du hittat hit Joanna. Jag följer dig och Majas dagar på din blogg =). kram
Josefine

2012-09-29 @ 13:14:59
URL: http://joannagullberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0