MÅL!!!

Nu kan jag klappa mig själv på axeln och säga "Bra jobbat, Josefine!" För nu har jag gjort mitt första år som lärare!!! Någon sa till mig under min slutpraktik att första året är som en lååång uppförsbacke och man ska bara fokusera på att överleva. Sen går allt mycket lättare. Och det är väl lite så det första året har varit, en extremt tuff utmaning, med ganska extrema förutsättningar. Dessutom en graviditet på det. Men nu är jag i mål! Jag ska heller inte glömma att lika jobbigt det har varit vissa dagar, lika roligt och utvecklande har det varit. Det har varit ett så spännade år och jag har lärt mig en massa. Jag har jobbat tillsammans med så inspirerande kollegor som har varit ett fantastiskt stöd. Kanske var det därför det blev så många tårar idag när jag skulle hem. Det känns verkligen som jag har valt rätt yrke. Men nu tar jag sommarlov och ställer om för nästa stora utmaning...



/Josefine


Kommentarer
Postat av: Clara

Vilken årskurs är du lärare i? :) Och i vilka ämnen? Kram

2012-06-18 @ 18:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0