Lyx?

När jag säger till nya människor att jag arbetar som lärare är det många som säger. "Kul, och så har du ju sommarlov! Vilken lyx!". Jag vill bara göra klart att de timmarna jobbas in. Och MYCKET MER DÄRTILL! Jag vågar inte ens räkna ut hur många timmar jag lägger på jobbet under en vecka. Nu är jag klar för dagen och klockan är halv 9. I detta yrke finns ingenting som heter övertid. Dvs. man får inte betalt för de timmar som läggs ner. Läraryrket blir därför mer som en livsstil. Eftersom helt ledig tid inte existerar. Bortsett från under sommaren då. Och det är vi ta mig tusan värda! Det är inte mening att vara negativ och klaga för jag är så nöjd med mitt yrkesval. Tack och lov ger det så mycket tillbaka! Nöjda, goa och underbara elever!

Nu ska jag inte spilla mer tid här utan mysa med en kopp te och finaste M!

/Josefine

Och förresten. Jag drömde i natt att jag och Marcus fick en liten flicka. Hon var galet söt! Jag som hela tiden säger att det är en liten kille som ligger i magen... Nu går vi in i v. 18. SPÄNNANDE!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

2012-01-24 @ 20:50:54
URL: http://elisabetandren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad undervisar du för klass?

2012-01-24 @ 20:51:41
Postat av: Hannie

21.58 och nu är jag klar för dagen.. Kram Hanna

2012-01-24 @ 22:03:41
Postat av: Josefine

Men vi har ju i alla fall sommarlov vännen!

2012-01-25 @ 13:55:05
URL: http://josefinesmelodi.blogg.se/
Postat av: Mia

Ni är värda både sommarlov och högre lön!

2012-01-25 @ 21:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0