Spontankväll, simning och spagetti!

Visst är det ofta så, att det med oplanerade kan bli det allra bästa? Igår skulle jag och M har ytterligare en kväll på tu man hand. Vi har liksom inte orkat styra några helgplaner. Men en kopp kaffe med världens bästa grannar blev till slut en helkväll men thai-mat, mycket bus med Stella, klapp på magarna, en bra film, en massa godis och så sällskapsspel på det. En riktigt bra lördag!

Idag väntade vi finbesök från Slättåkra men så blev Selma sjuk. Men vi lär ses i påsk istället. Det blev en lugn dag med storhandling och en massa fix. I eftermiddag har jag simmat. Och när jag simmat en stund dök syster i bassängen! Det blev 45 riktigt härliga minuter idag, trots att jag varit förkyld i veckan. Det är en skön känsla att bli så viktlös fast att kroppen är så stor!

Nu har vi tankat på energiförrådet med en supergod improviserad pastapesto med kyckling. Snabbt ska det gå när man hungring och gott blev det också. Receptet kommer här:

ca 750 g. strimlad kyckling.
1 stor röd paprika
soltorkade tomater
5 dl. matlagningsgrädde
rejält med en god grönpesto (ca. 5 msk)
1 paket fetaost
salt och peppar



Stek kycklingen och när det nästan är klar, fräs till paprikan. Tillsätt grädde, pesto och soltormade tomter. Låt sjuda ihop ett tag. Smula sedan i fetaosten i stora bitar, den ska bli varm, men inte smälta bort helt. Serveras med spagetti. Mumma!

/Josefine


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Gott! Det testade vi ikväll!:) kram!

2012-04-02 @ 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0