Söndag morgon

Igår, lördag åkte jag många mil i olika bilar... Började dagen med att storstäda vårt hem som kändes aningen förfallet. Sen plockade Evelina, Johan och Prinsessan Alicia upp mig. En liten Smilla skulle döpas och jag fick den äran att sjunga. En söt Pontus, 6 år, gav finaste komplinmangen efteråt. "Jag tyckte du sjöng så fint men min mormor bara grät hela tiden".

Från Femsjö till Hyltebruk och från Hyltebruk till Långaryd där jag fick en kort stund kvalitétstid med mamma och pappa och småkusinerna Albin och Lova. Vidare till Torup för bilbyte och hem till stan igen. Överraskningsfirade av Tobbe som fyllt 50! Lite vin och snacks hos oss, vidare till Henriks lilla (läs galet stora) lya och slutligen till slutdestinationen Wild West. Herregud vilket stället. Har ännu inte bestämt om jag ska älska det eller hata det. I vilket fall var sällskapet mycket trevligt. Maten var helt ok, men det var gaaalet mycket mat. Får såligt samvete när jag tänker på hur mycket mat bara vårt sällskap inte orkade äta upp. Det låg ju för tusan en hel gris på allas tallrikar!



Jag har gottat mig i lite tidningar som Mathilda hade med sig igår. Tack fina du! Perfekt för en lugn och skön söndagsförmiddag. Nu ska jag och M titta på reprisen av "Så mycket bättre". Denna tittarsuccé som jag nästan helt missade förra säsongen. Jag säger det reda nu: Laleh bli årets September!



/Josefine


Kommentarer
Postat av: linda

Heej! Vill bara säg än en gång tack för att du sjöng på smillas dop, så fint du sjunger o pontan sa till oss i bilen hem att hon den söta tjejen sjöng så jag oxå fick tårar i ögonen:)!

Det gick verkligen rakt in i hjärtat på mig, sååå fint! Kraaam

2011-10-30 @ 21:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0