Efter bästa förmåga!

Jag jobbar på att inte deppa över min klena kropp! Idag har jag och Hanna haft en pluggdag med inslag av Sex and the City. Vi tog oss även tid för en lugn promenad i det fina vårvädret. Sen var jag var sugen att hänga med till Nautilus. Men insåg att: nej, kroppen tillåter inte abs idag, inte spinning och absolut inte cirkelträning. Deppade jag ihop? Absolut inte. Jag insåg att jag faktiskt borde kunna simma. Långsamt. Det blev alltså inte 40 längder på 30 minuter som brukar vara målet. Och jag simmade inte på den banan där jag brukar simma. Idag blev det istället på den banan som heter "motionssim LÅNGSAM". Där simmande jag tillsammans med en rejält överviktig kvinna och en tant på minst 75 år (jag beundrar dom båda att de tagit sig till bassängen!) Mitt mål för dagen var att vara i vattnet i 20 minuter och att ingen av de båda på min bana skulle varva mig. Yes, jag klarade mitt mål och efteråt njöt jag 20 minuer i bastun. Precis som den stora kvinnan och den gamla tanten hade jag tränat efter bästa förmåga! Jag insåg där i bastun att det är det som det handlar om. Att utmana sig själv. Inte någon annan!



/Josefine


Kommentarer
Postat av: Evelina

1 klokt inlägg + en härlig bild på tanten, haha! Söt!

2010-03-24 @ 19:03:33
Postat av: Josefine

Tack systern min! Tanten är jag när jag är 78. Inget reumatiskt så långt ögat kan nå. Med coola shorts! Det gillar jag.

2010-03-24 @ 20:17:50
URL: http://josefinesmelodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0