Suck...

Det brukar alltid vara smidigt att få läkartid på Spenshult. Men inte idag. Sjuksköterskan måste vaknat på alldeles fel sida.
- Jag kan komma idag innan klockan tre och imorgon innan klockan ett, förklarar jag.
Lång tystnad... Suck...
- Nej, det är fullbokat.
- Jag måste ha en spruta för annars tror jag inte att jag kommer att kunna ta mig upp ur sängen.
- Kan du imorgon klockan fyra?
- Nej, jag sa att  jag kunde innan klockan ett.
- Jaha, idag hade vi haft tid klockan åtta.
- Ja, men det spelar ju ingen roll för nu är ju klockan tio.
- Nej, det är fullbokat. Man får ringa i god tid.
- Så du menar att jag ska tänka att jag kanske ha ont om tre veckor så jag bokar en tid?
Tystad.
- Nej det kan man ju inte. Kan du idag klockan fyra?
- Nej, jag sa ju att jag inte kan efter klockan tre.
- Det finns inga tider. Kanske kan du komma kvart i tolv imorgon.
(Vips så fanns det en tid konstigt)
- Ja, det passar perfekt!
- Tänk på att ringa i bättre tid nästa gång.
Ville skrika: HUR  FAN SKA JAG KUNNA GÖRA DET JÄVLA KLIMAKTERIEKÄRRING??
Säger istället
- Tack och ha en fortsatt trevlig dag!

Ungefär såhär arg var jag när jag lade på luren:

Så imorgon är det dags för en spruta. Vill inte för det gör så jävla ont! Men måste för annars lär det inte kunna bli några långpromenader i London. Och det vill jag ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0