Jossofie, du se ut som en prinsessa...


Idag var jag riktigt trött när klockan ringde kl. 6. Skulle öppna på jobbet. Men eftersom barnen är så fina motiverar det mig att gå upp! För visst är det för dem som man går dit med stort engagemang

 Första gången hade jag min hår utsläppt säger en av de små flickorna:
- Jossofie, du ser ut som en prinsessa...
Och så klappade hon håret försiktigt. Jag menar, hur fint är inte det?! Här kommer man omålad, i gamla jeans och nyvaken och så kommer en sån söt kommentar. Inte på alla arbetsplatser man får höra sånna vämande ord!

Måste ta ett exempel till. Ett barn frågar en kompis:
-När fyller du år?
-På sommaren, svarade kompisen.
-Det gör jag med! Va kul, då är vi ju grannar.
Kan ju inte låta bli att skratta åt dem ibland...
__________________________________________________________________________

Nej, tro det eller ej. Nu ska jag fixa på vår NYA dator. Efter timmar i telefonköer hos Sibas kundcenter, Solid försäkringar och hos verkstaden har vi nu hämtat en NY dator. Är man arg så går det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0