Tjugohundraåtta var året som...

jag, Josefine, började att blogga. Året har gått så snabbt, imorgon är det nyårsafton, igen! Så det är väl dags att göra det som Blondinbella och hundratusen andra bloggare, att skriva en alldeles egen årskrönika. 2008 var ett år med mycket skola, mycket jobb och mycket funderingar inför framtiden. Men trots ett antal psykbryt så tycker jag har klarat året bra! Och för min del var det ett väldans bra år. Kusin nummer tre, Noel, kom till världen- frisk och söt! Jag och min Marcus firade ju 5 år och det är ju inte så illa! Och så hade vi en underbar resa i London och ett par härligt soliga dagar i Ystad. 2008 har även innehållit en hel del fest. Mitt kalas i somras ligger högt i topp!


Trots att 2008 i ett större perspektiv var rätt kasst. I Svergie blev vi chockade när både Engla och barnen i Arboga blev brutalt mördade. Sen var det I-landsproblem som ommärkt köttfärs och sopkonflikt i Italien samtidigt som människor i b la. Somalia och Haiti fick uppleva svält pga rekorthöga matpriser. I Burma dog 140 000 människor efter en cyklon dragit in över landet. Men eftersom det inte finns så många semesterfirande svenskar fick denna katastrof förhållandevis lite uppmärksamhet i media. Istället var det demonstranternas protester och ockupation av Bangkoks flygplats som vi fick läsa om. Men som sagt, trots finanskris och annat elände får mitt 2008 godkänt!

Tjugohundraåtta var också året som
- Jag kämpade med mitt köpstopp
- USA fick sin första svarta president
- Värdens sötaste Selma föddes
- Dennis tog studenten
- Björn Gustavsson vann hela Sveriges hjärta

Tjugohundraåtta i bilder:


Då är det väl bara att hälsa 2009 välkommet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Läcker blogg! Och fina bilder!

2009-01-05 @ 11:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0